Om tjänsten
Vi söker nu en Sales Support till vår kund som är en ledande leverantör av ett komplett utbud av skydd, kontroll och
mätlösningar inom el. Vår kund levererar produkter och system utformade för att ansluta, skydda och kontrollera elektriska system, vilket säkerställer tillförlitlighet, effektivitet och säkerhet för utrustning och personal.
I rollen kommer du vara den första kontaktpunkten för kunder och affärspartners till deras kunder i Sverige. Ditt uppdrag är att se till att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen när de gör affärer, genom att hjälpa och stötta dem från orderregistrering till faktura, och se till att alla deras förfrågningar besvaras i tid och professionellt. Genom att använda dina kundtjänstfärdigheter och kunskaper kommer du att hjälpa det svenska säljteamet genom att agera på kundförfrågningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för att leverera effektiva lösningar till kunder med orderrelaterade frågor genom att samordna med interna resurser för att lösa förfrågningarna. Du kommer även att agera som ämnesexpert i affärssystem och stödja teamet med att förbättra och öka antalet beställningar. Detta inkluderar även analys och förbättring av den befintliga uppsättningen.
Utöver det kommer du:
– Arbeta proaktivt med status för beställningar, leveranser och faktureringsprocesser.
– Vara ansvarig för tydlig, kontinuerlig och fullständig kommunikation till kunder.
– Se till att alla kundförfrågningar löses i tid och stöd i alla nödvändiga behov av eskalering och påskyndande.
– Säkerställa en positiv kundupplevelse genom att ge kunderna regelbundna uppdateringar, förtydliganden och förklaringar.
– Vara med och ansvara för processer och policyer genom säkerställa konsekvens och effektivitet i alla leveranser som sker till kunderna.
– Tänka utanför boxen, identifiera förbättringsområden och nya möjligheter till tjänsteutveckling.
Din profil
Din bakgrund och vem du är:
– Erfarenhet av kundservice där du troligtvis arbetat med orderhantering, kundkommunikation och leveransuppföljning och uppföljning.
– Du har ett agilt och proaktivt förhållningssätt, med en demonstrerad förmåga att ta ägarskap i kundfrågor.
– Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt med stor en öppenhet för förändringar.
– Goda kunskaper om SAP, Sales Force och i att utvärdera och förbättra elektroniska orderflöden.
– God analytisk förmåga och förmåga att arbeta strukturerat mot deadlines.
– Erfarenhet och förståelse av kundsegment, såsom: OEM, Panelbyggare, Maskinbyggare och Distributörer är meriterande.
– Ett samarbetsvilligt, lösningsfokuserat förhållningssätt och god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
– Examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
– Flytande i engelska och svenska, i både skrift och tal, är ett måste då du kommer att arbeta som en del av en global organisation.
Om företaget
Du kommer bli direktanställd hos vår kund som är ett stort global företag med fler fina och stora utvecklingsmöjligheter.