Om tjänsten
Vi söker nu en duktig supportekniker till en IT-Helpdesk hos vår kund i Stockholm city.
Helpdesk ansvarar för användarstöd till kundens medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via deras supportkanaler. Gruppen består idag av ca 30 medarbetare med en hög teknisk kompetens. Rollen är en direkrekrytering där du blir anställd hos vår kund på heltid.
Dina arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är:
– Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
– Följa SLA:er enligt deras Incidentprocess.
– Ge support via fjärrverktyg för deras Klientdatortjänst.
– Ge användarsupport på plats vid behov.
– Upprätta dokumentation för interna processer.
– Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
– Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
– Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
De värdesätter intern kompetensutveckling och det finns goda möjligheter att växa i rollen.
Din profil
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Skallkrav
Erfarenhet av ITIL-processer främst Incident Management
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Goda kunskaper inom Windows samt Mac.
Personliga egenskaper
Självgående
Lösningsorienterad
Serviceminded
Kommunikativ
Om företaget
Kundföretaget verkar inom vårdbranschen. Rollen startar så fort som möjligt. Sök idag, urval sker löpande.