Kundundersökning: Så upplever våra uppdragsgivare Recruitive
Vi vet ju hur det är att arbeta med våra kunder – det är fantastiskt! Men hur tycker egentligen våra kunder att det är att arbeta med oss? Det ville vi ta reda på, och därför genomförde vi en grundlig kundundersökning.
Resultaten är baserade på totalt 62 enkätsvar, och ger en bild av hur våra kunder upplever samarbetet med oss. I undersökningen fick deltagarna ange i vilken utsträckning de instämmer i en rad påståenden, där 1 motsvarar “Instämmer inte alls” och där 7 motsvarar “Instämmer helt”.
Ett innovativt rekryteringsföretag med smidiga processer
Eftersom vi på Recruitive har en unik approach till rekrytering gjorde det oss extra glada att 68% av våra kunder uppfattar oss som innovativa och nytänkande. Med ett fokus på digitala processer, skräddarsydda behovsprofiler, och personlighet framför cv, har vi skapat ett unikt sätt att tillgodose företagens behov.
“Vi arbetar inte som traditionella rekryteringsföretag. Vi är måna om att vara snabbfotade, agila och smidiga att samarbeta med. Det verkar våra kunder tycka att vi lyckas med”, säger Simon Egelius, VD på Recruitive.
En tillgänglig partner som agerar snabbt
Inom kundtjänst är det ofta snabba puckar som gäller. Det är vanligt att man behöver skala upp eller organisera om med kort varsel, och då gäller det att kunna hitta rätt personal snabbt.
“På Recruitive är det vår målsättning att alltid vara snabba och tillgängliga, för att våra kunder ska kunna arbeta agilt”, säger Simon.
90% av tillfrågade kunder ansåg att “Recruitive är följsamma och anpassar sig efter uppdragsgivarens behov”, och hela 95% instämde i att “Recruitive tar ansvar för och snabbt löser eventuella problem som uppstår i rekryteringsprocesser”.
“Den lokala närvaron både till oss som kund men också med sin egna personal är fantastisk.
Det är lätt att få tag i Recruitive vid behov och det finns alltid en vilja att förbättra
Samarbetet”, löd en av kommentarerna.
En omtänksam rekryterare
På Recruitive vet vi att våra medarbetare och våra kandidater är vår viktigaste resurs. Utan dem – inget Recruitive! Det verkar våra kunder ha märkt, då hela 90% instämde i att “Recruitive bryr sig om sina kandidater.”
“Recruitive vet och förstår vårt behov. Något som är viktigt för mig är hur de tar hand om sina
kandidater ute på fältet. Jag rekommenderar Recruitive med det varmaste till alla jag får
tillfälle att göra det för,” löd en av kommentarerna i kundundersökningen.
Ett resultat som värmer, tycker Simon, som alltid framhåller vikten av att varje kandidat hamnar på rätt plats – både för individernas och för företagens skull.
“Det är enormt viktigt att de vi arbetar med trivs och mår bra, både i kontakten med oss och med våra kunder. Därför kändes det det här resultatet extra bra”, säger han.
Vad våra kunder har att säga
I kundundersökningen fanns möjlighet att ge vissa svar i fritext. Så här säger våra kunder, med egna ord:
“En bra affär bygger på tre viktiga saker: förtroende, pris och kvalitet. Där levererar Recruitive på en hög nivå”
“Grym kommunikation och dialog. Lätta att samarbeta med.”
“En strategisk partner man kan lita på. I medgång och motgång!”
“Professionellt bemötande, flexibilitet, förståelse för våra utmaningar.”
“Lätta att arbeta med, positiv inställning och en vilja att utvecklas tillsammans.”