Om tjänsten
Är du en driven person med ett stort intresse för affärsutveckling, B2B-försäljning och prospektering? Vill du vara med och bidra till Recruitives framgångar? I rollen som Account Manager får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!
Vad innebär jobbet som Account Manager?
I den här rollen kommer du framför allt att arbeta med införsäljning hos nya kunder i dennes specifika kundsegment och ha ett omsättnings- och resultatansvar. I jobbet ingår även att hålla workshops och presentationer över telefon och ansvara för totalförsäljningen. Du kommer att ingå i ett team om två fantastiska medarbetare och tillhöra säljavdelningen. Lokalerna är nybyggda, moderna och ljusa och belägna mitt i Stockholm på Waterfront.
Dina arbetsuppgifter
I jobbet ingår till exempel att
* boka in möten
* ha regelbundna avstämningar med kunder
* följa upp kundsamarbeten
* planera kundaktiviteter
* förhandla och skriva avtal
Din profil
Vem söker vi?
Till rollen som Account Manager söker vi framförallt dig som är en driven och kommunikativ person som motiveras av att få ta eget ansvar och att få bli en viktig medlem i teamet. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av försäljning av tjänster, försäljning över telefon och att arbeta som account manager, men det här är inget krav. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av liknande arbete och har viss branscherfarenhet.
Om företaget
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Borås, Eskilstuna, Örebro och Göteborg.
Vi är auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar till våra anställda. Som anställd på Recruitive får du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.