Om tjänsten
Till vårt kontor i Eskilstuna söker vi nu en rekryteringsassistent. Den vi söker är en student med en pågående personalrelaterad utbildning och ett par år kvar till examen som vill ta sig an nya utmaningar. Recruitive står inför en spännande framtid och behöver nu stärka upp sitt team med en ansvarsfull och strukturerad rekryteringsassistent. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter och du får gärna motiveras av att få vara en del av ett framgångsrikt team och att få ta eget ansvar. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag.
Vi kommer börja kontakta kandidater direkt efter sista ansökningsdag så vänta inte – Sök jobbet som rekryteringsassistent redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Vad går arbetet ut på?
Som rekryteringsassistent på Recruitive kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att ansvara för urvalsprocesser och CV-granskning samt arbeta med referenstagning och andra administrativa arbetsuppgifter som hör till rekryteringsprocessen. Du kommer även ta fram annonser, kontakta kandidater, genomföra telefonintervjuer samt boka in dem på intervjuer. Vi har en hög laganda och hjälps åt med de utmaningar som uppstår.
Din profil
Vi på Recruitive söker dig med en ambitiös inställning till arbetet. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du är ansvarsfull och organiserad samt ser till att leverera i tid och med hög kvalitet. Du har för nuvarande en pågående personalrelaterad högskole- eller universitetsutbildning och har möjlighet att jobba 1-2 dagar/vecka. Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst, service eller rekrytering ser vi som meriterande.
Om företaget
Vi är ett gäng rekryterare med hjärtat på rätt ställe. Vi arbetar efter värderingarna TIA: Tillsammans, Innovativa och Attraktiva.
Vi är stolta över att våra konsulter upplever att vi bryr oss och att vi ligger långt över branschsnittet. Men då vårt jobb är att rekrytera morgondagens kunder kommer vi aldrig sluta förbättra upplevelsen.