Om tjänsten
Är du en person som brinner för att skapa och utveckla goda kundkontakter genom en service och support i högsta klass? Är du tekniskt kunnig och en problemlösare?
Om detta stämmer in på dig är du personen som Retriever söker till sitt Customer Relations Team som håller till i fina lokaler i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Relation Manager erbjuds du en omväxlande roll med stort eget ansvar. Rollen är delvis problemlösande och teknisk men även utåtriktad och social.
Du kommer arbeta i ett mindre team där ni tillsammans genom tätt samarbete strävar mot att ge kunderna en service i världsklass. Du kommer även jobba nära kollegor på andra avdelningar för att hitta den bästa lösningen för kunden.
Dina främsta arbetsuppgifter:
– Onboarding av nya kunder
– Hjälpa kunder med supportärenden på telefon, mail och chat
– Digitala och fysiska utbildningar i Retrievers tjänster och produkter
– Driva kundprojekt och hitta smarta lösningar till bolagets kunder
– Interna projekt och administration
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen som Customer Relations Manager behöver du:
– ha en god digital kompetens där du tidigare har arbetat i flera olika digitala miljöer och system. Exempelvis inom CRM, administration, sociala medier, databaser, affärsinformation etc.
– vara orädd, nyfiken och pedagogiskt lagd med en god social förmåga.
– vara en problemlösare som har förmåga att tänka analytiskt och kritiskt.
– vara en person som tycker om att arbeta i ett högt tempo och kan prioritera sin tid.
– ha några års erfarenhet inom service och/eller support alternativt har en relevant högskoleexamen inom ex. media/kommunikation, IT eller ekonomi.
Om företaget
Retriever är Nordens ledande företag för analys av data och kommunikationsinsikter. De har varit ledande inom digitaliseringen av mediebevakningsbranschen i över ett decennium, genom att lansera den senaste tekniken på marknaden och genom att anpassa deras verksamhet till det ständigt föränderliga datalandskapet.
Deras drivkraft är att förstå sina kunders verklighet, för att kunna förse dem med bättre insikter som i slutändan leder till bättre beslutsfattande. Retrievers mål är att bli deras mest värdefulla leverantör inom business intelligence.