Om tjänsten
Har du hög kompetens inom IT och drivs av att lösa problem? Har du dessutom arbetslivserfarenhet inom IT, är strukturerad och en riktig lagspelare? Då kan det här jobbet vara något för dig!
Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker på 2ndline arbetar du i en bred roll med fokus på IT och avancerade supportärenden. När dina kvalificerade kollegor på servicedesk behöver hjälp med ett kundärende, då eskalerar dom till dig. Tack vare ditt stora intresse och din höga kompetens inom IT är du behjälplig både mot kunder och kollegor. Det andra inte löser inom IT, det löser du!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Installation och felsökning av servrar, nätverk, Office 365 och datorer, både PC och Mac
• Systemförvaltning
• Arbete med IT-drift
Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget.
Arbetsgivarens förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete.
Arbetstiden är dagtid måndag-fredag och tjänstgöringsgrad är 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna omgående.
Placeringsort är Mölndal.
Din profil
• Tidigare erfarenhet av IT-arbete
• Hög kompetens inom IT
• Hög kommunikativ förmåga
• Analytisk lagd
• Serviceminded
• Proaktiv och lyhörd
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• Högskoleutbildning inom IT är meriterande, alternativt arbetserfarenhet inom IT
Du behöver ha kunskap inom följande:
Active Directory
Sharepoint
Office365
Teams
DHCP, DNS
Tcp/Ip
Windows Client
Windows Server
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en ansvarsfull person och en riktig lagspelare.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att lösa de tekniska utmaningar ni står inför dagligen. Du är dessutom införstådd i vikten av hög effektivitet och uppskattar att jobba mot målsättning.
Du ger helt enkelt kunder och kollegor teknisk kompetens i världsklass!
Om företaget
Kliv in i Connects värld och välkomnas av gänget som förenar djup IT-kunskap, entreprenörskap, strategi och marknadskunnande med ett starkt fokus på hur digitalisering kan hjälpa landets företag att driva verksamhet framåt. Connect verkar inom fyra affärsområden och erbjuder tjänster inom IT-drift, print och dokumenthantering, mötesteknologi och telefoni.
Dagligen hjälper Connect kunder med allt från rena IT-konsulttjänster till service för skrivare och konferenssystem, samt all tillhörande kringutrustning och teknik. Våra konsulter med gedigen Microsoft-, Apple- och Linux-kompetens ser till att kunderna inte bara får tillgång till teknisk kompetens i toppklass, utan även IT- konsulter med hög social förmåga, en proaktiv inställning och en stor lyhördhet för just era behov.