Om tjänsten
Vi söker dig som brinner för service och IT! Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö hos en av våra kunder i Centrala Stockholm. I rollen inom IT support kommer du att jobba med att sätta dom anställdas problem och behov i första hand. Effektivitet och kundnöjdhet är nyckeln i det här jobbet och man ska kunna ha många bollar i luften.
Vill du vara en av dom som får all IT att fungera i bolaget? Sök redan idag, urval sker löpande.
Dina arbetsuppgifter
På IT avdelningen ligger deras främsta fokus i att hjälpa och utbilda företagets användare som är fördelade på tre olika bolag och på fyra olika kontor i Sverige. Det främsta syftet är att finnas tillgängliga när användare behöver hjälp, både via vårt ärendehanteringssystem men även över telefon, chatt och on-site. Målet är att kunna långsiktigt utveckla bolaget och bistå med vår tekniska kunskap för att få fram nya digitala lösningar på plats och i molnet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
– Arbete i ärendehanteringssystem Zendesk eller Samanage/Solarwinds
– Förbereda arbetsdator, mobiltelefon och övrig kringutrustning för nyanställda, samt ominstallation och deaktivering av anställd vid offboarding
– Skapa konton och behörigheter i Active Directory och lättare arbete i Windows Server 2012
– Installation och konfiguration av konferensteknik på samtliga kontor
– Kontoret är till 95% Mac / iOS anpassat, men viss felsökning kan ske på Windows klienter
Din profil
För oss är det viktigt att personen har lätt för hantera människor, är social och utåtriktad. Nyfiken på att lära sig nya system och inte rädd för att utforska ny mark. Prestigelös, arbetsvillig och pratglad.
Din kompetens:
– Grundläggande teknikkunskaper
– Problemlösning och struktur
– Är flytande i både svenska och engelska
– Utbildning från gymnasiet eller högskola inom IT är meriterande
– Tidigare erfarenhet från en supportroll/teknisk support
Om företaget
Nord DBB är en av Sveriges största reklambyråer och erbjuder i dagsläget våra kunder helhetslösningar i form av grafisk produktion, filmproduktion och applikationslösningar. Vi arbetar i direkt kontakt med stora kunder så som McDonalds, Volkswagen, Telenor och Vattenfall m.fl.
Vi erbjuder
• Individuell lön.
• Arbetstiderna 8-17. Stängt röda dagar och helg.
• Fina kontorslokaler och nära till kommunikationer i centrala Stockholm.
Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer – då är detta jobbet för dig.
Ansök idag! Urval sker löpande.