Om tjänsten
För vår kund CAG Datastöds räkning söker vi nu en IT-supporttekniker för direktanställning hos dem.
CAG Datastöd är ett framgångsrikt IT-företag med många kunder inom bank, finans och advokatbranschen. Det finns goda utvecklingsmöjligheter på sikt och du får mycket ansvar och stor chans att påverka om du visar framfötterna. Företaget arbetar ständigt med att bygga en god teamkänsla och det anordnas aktiviteter såsom spännande föredrag, konferensresor, teambuildingkvällar m.m. Det finns även en stor utbildningsbudget, friskvårdsbidrag, sjukförsäkringar och mycket annat. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Recruitive och urval sker löpande så ansök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
-Ta emot, registrera och lösa ärenden via telefon eller ärendehanteringssystem
-Hantering och felsökning av datorer, konferensteknik, skrivare och mobiltelefoner
-Felsökning och installation främst i Windowsmiljö
-Onsite support hos kund
– Vara delaktig i drift, optimering och modernisering av CAG Datastöds leveransplattform (t.ex. Office365-plattformen, klientadministration, automation, klientsäkerhet…).
– Proaktivt föreslå förbättringar i kunders IT-miljöer.
– Att stötta samtliga team inom företaget då kompetens efterfrågas.
Din profil
Du har ett gediget intresse för IT- och IT-relaterade lösningar. Du ska vara en person som älskar att ge förstklassig service och som från start till mål prioriterar kundens upplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supportera och vägleda kunderna och få dem att känna sig trygga i sitt samarbete med företaget.
För att lyckas i detta arbete ser vi att du är en bra lagspelare som alltid sätter kundens behov först. Du ska vara trygg och stresstålig för att kunna guida kunden genom alla problem. Du ska kunna arbeta självgående, men också fungera som en dynamisk och flexibel lagspelare i drift- och supportteamet. Du ska även vara social, ansvarstagande och uppvisa ett stort engagemang för varje uppgift du ställs inför.
Vi ser gärna att du har:
– Minst 2 års erfarenhet av att jobba som Drift- och supporttekniker inom IT i Microsoftmiljö.
– Erfarenhet av att arbeta med moln-plattformar, framförallt Microsoft Azure.
– Du behöver kunna svenska och engelska flytande då du kommer att kommunicera på dessa språk i din roll
Om företaget
CAG Datastöd levererar IT-tjänster till ett 150-tal kunder i Stockholm inom främst bank & finans, advokatfirmor och investmentbolag. Kunderna har höga krav på support, tillgänglighet och säkerhet. CAGs flexibilitet, närhet till kunden och kunskap om deras system gör att de växer och behöver nya medarbetare med känsla för kundansvar och dokumenterat tekniskt kunnande.