Om tjänsten
Vi söker nu nya medarbetare som brinner för kundservice till vår kund GodEl. GodEl är Sveriges mest hållbara elbolag, och vi söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa mot en bättre morgondag! Hit välkomnas du i rollen som kundservicemedarbetare tillsammans med ett dedikerat team som alla strävar efter att skapa WOW-upplevelser för kunderna via både telefon och mejl.
GodEl är inte ett helt vanligt elbolag utan ägs av den?svenska stiftelsen GoodCause som startar företag där vinsten går till välgörande organisationer. All el som de säljer är märkt med Bra Miljöval. Vid sidan av detta investerar GodEl i klimatet. Bland annat genom att?binda 110 procent av utsläppen?av växthusgaser som genereras i vår värdekedja.
Dina arbetsuppgifter
– Svara på inkommande kundsamtal och mejl gällande fakturafrågor, produktfrågor, avtalstecknande, energirådgivning, servicefrågor och allmänna kundfrågor.
– Upprätthålla en hög professionell standard med kunderna och arbeta för att ge en positiv upplevelse till alla som kontaktar GodEl.
– Effektivt logga kundinformation i kundhanteringssystemet under och efter varje samtal/ärende.
– Hålla dig uppdaterad om produktkunskap, omvärldsfrågor, prisutveckling och bli informerad om eventuella ändringar i GodEls policy.
– Påverka GodEls bottenplatta genom att proaktivt lösa problem och vända våra kunders frågetecken till klarhet.
– Samarbeta med dina kollegor för att skapa en bra arbetsplats och utveckla vår produkt.
Din profil
Som kundservicemedarbetare skapar du WOW-upplevelser för våra kunder genom kontakt via telefon och mejl. Du hanterar kundserviceärenden med utgångspunkt i att skapa en effektiv kundhantering med riktigt hög kundnöjdhet. Det är naturligt för dig att bidra till teamkänslan i gruppen genom att vara dig själv och vilja utvecklas framåt och tillsammans med dina kollegor. Du tycker om att utvecklas i de vardagliga arbetsuppgifterna men är också nyfiken på att utforska kunskap inom nya områden.
Kompetenskrav:
– Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
– Avslutad gymnasieutbildning
– 1–3 års tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice
– 1–3 års vana av att arbeta i kundsystem
– Kundadministration
Meriterande erfarenheter:
– Försäljning
– Elmarknaden
– Andra språkkunskaper
Vi tror även att du känner igen dig i:
– Kommunikativ och noggrann
– Mycket god kognitiv förmåga
– Driven och vill utvecklas.
– Lägger stor vikt vid att bygga goda kundrelationer.
– Tar ägandeskap för dina uppgifter och sin utveckling. Frågar om hjälp vid behov.
– Tar självständigt ansvar över ditt eget arbete.
Om företaget
GodEl är idag Sveriges åttonde största elbolag och i tillägg ett av de snabbast växande. Idag består GodEls personalstyrka av 1 VD och 4 chefer som tillsammans med VD bildar bolagets ledningsgrupp, och 35 engagerade medarbetare som alla har sin bas på GodEls kontor i centrala Sundbyberg.
Kundservice på GodEl består av 20 medarbetare fördelat i två team, kundservice och backoffice, som vardera leds av varsin teamleader. I teamet finns även en superuser och en serviceutvecklare. Arbetet utförs primärt från kontoret men möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka finns.
Lönen kommer att ligga på 28 000kr/månaden.