Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad och kommunikativ kundservicemedarbetare med erfarenhet inom kundtjänst och kravhantering till en av vård kunder. Du kommer att arbeta med våra kunders kravkunder och hantera administrativa uppgifter, och vi ser gärna att du har erfarenhet av pre-collection eller inkasso. Du kommer att sitta i fantastiska lokaler mitt i centrala Stockholm. Här erbjuds du både personlig utveckling och härliga kollegor!
Dina arbetsuppgifter
– Hantera daglig kunddialog, främst via telefon och chatt
– Utarbeta och administrera betalningsplaner för kunder
– Administrativ hantering av kravrelaterade ärenden
– Hantera inkommande betalningar och utbetalningar
Din profil
Du är serviceinriktad och har stark egen drivkraft. Du är även självgående, ansvarsfull och du har glimten i ögat. Du har en god social förmåga och lyssnar på människorna bakom siffrorna. Du ger dem respekten och tiden som krävs för att ge deras liv och ekonomi en nystart. Du kommer in i ett snabbt växande fintech-företag med massor av framtida möjligheter. Vi sitter i härliga lokaler centralt i Stockholm. Här arbetar vi tillsammans och har kul ihop, som kollegor och vänner.
Erfarenhet & Personlighet:
– Telefonvana och god kommunikationsförmåga
– Tidigare erfarenhet av pre-collection och/eller collection
– Bakgrund från bank eller annat finansiellt institut
– Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
– Intresse av att arbeta i ett snabbrörligt företag
– Månadslön: 25 000 kr
Om företaget
Vår kund har sedan 2016 varit en partner för människor som kämpar med sin privatekonomi. Vår kund hjälper sina kunder att förstå och vända sin ekonomiska situation, oavsett hur de hamnat där. Med en kombination av lång erfarenhet och innovativ teknologi leder vår kund vägen mot skuldfrihet och en hållbar privatekonomi, rustad för livets alla utmaningar.