Om tjänsten
Vi söker nu fler säljande kundservicemedarbetare till ett marknadsledande elhandelsbolag i Jönköping. Drivs du av att ge god kundservice och erbjuda kunder produkter och tjänster? Drivs du av att sälja och att hjälpa kundernas behov?
Då har vi en roll som passar dig!
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att ta emot inkommande samtal från svenska kunder. Samtalen handlar exempelvis om fakturor, produkter, betalningar och abonnemang. Ny – och merförsäljning är en naturlig del av alla kundsamtal och du arbetar efter uppsatta säljmål. Med sälj kommer också bonus baserat på resultat. Genom tävlingar och andra aktiviteter skapar vi en säljande miljö samt där vi har roligt på jobbet. Dagliga arbetsuppgifterna inkluderar:
• Besvara samtal från kunder rörande t.ex. abonnemang, produkter och fakturafrågor
• Förse kunder med högklassig service och stödja våra kunder när de använder digitala lösningar.
• Sträva efter att uppnå dina dagliga mål som rör kundnöjdhet, försäljning, effektivitet och kvalitét.
• Försäljning till nya kunder och merförsäljning till befintliga kunder.
• Administrera kring kundrelaterade ärenden
Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00 – 17:00.
Din profil
I den här rollen söker vi dig som är intresserad av att utvecklas, ambitiös, tävlingsinriktad och motiveras av att uppnå hög kundnöjdhet samt ser försäljning som en naturlig del av samtalen. Du har en förmåga att förstå och prioritera kundens behov. Vidare gillar du att arbeta på en arbetsplats med högt tempo, snabba förändringar och härlig teamkänsla där den goda gemenskapen genomsyrar hela kontoret. Vi tror att du känner igen dig i nedan:
• Fyllt 18 år
• Fullgjord gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flytande kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
• Du drivs av försäljning och har lätt att ta taktpinnen i samtalen
• Tävlingsinriktad
I vår rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi rekryterar baserat på din inställning och potential.
Om företaget
”Som en global ledare i kundsupport och kundbemötande inom produkter och företagslösningar samarbetar Sitel med världens mest omtyckta märken, från stora märken till lokala nystartade företag, för att designa, bygga och leverera en konkurrenskraftig support i alla våra kundmöten. Vi på Sitel Group® har 160 000 anställda fördelade över 170 kontaktcenters runt om i världen där vi hjälper 750 klienter att maximera kundupplevelsen och att bidrar till lojala kunder.
Vårt företagskultur genomsyras av våra syften: Be Bold, Work Together, Build Trust and Wow Customers. ”