Om tjänsten
Teamet består av fyra medarbetare. Service Desken är ansvariga för incidentprocessen på företaget och arbetar tätt ihop med utvecklingsteamet för att tillsammans ge det dagliga stöd som våra kunder behöver. Teamet hanterar first line support för den egna enhetens operativsystem samt utvecklar och förvaltar andra system inom företagets ekosystem.
Teamet ansvarar även för företagets ärendehanteringssystem.
Kontoret är beläget på Lindholmen i Göteborg och arbetet sker inom normala kontorstider.
Dina arbetsuppgifter
• Tillhandahålla service till kunder i form av 1st line-support
• Arbeta proaktivt med förbättringar i processer, systemstöd, samarbete och kunddialog
• Driva och samarbeta med utvecklingsteam under pågående driftstörning samt driva kommunikationen till kunder.
• Administration i vårt ärendehanteringssystem
Din profil
Vår kund söker någon som ser möjligheter där andra ser hinder, som trivs med att driva lösningar och som är van vid att lösa problem.
Tjänsten kräver att du är serviceinriktad, har en stark kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, och att du kan skapa goda relationer – med kollegor, samarbetspartners och kunder.
Vår kund ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med IT-support på first- eller second line-nivå, eller har kompetens inom IT kombinerat med erfarenhet från ett serviceyrke.
Du är en person som kan uttrycka dina åsikter och känslor på ett tydligt sätt, vilket är mycket värdefullt för oss då vi prioriterar öppen kommunikation inom vårt team.
Om företaget
Företaget är verksam inom fordonsindustrin och det här är ett perfekt tillfälle att bli en del av deras support-team.
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning hos oss på Recruitive. Anställningen övergår sedan till tillsvidareanställning och kundens ambition är att konsulten inom sin tid blir anställd hos dom.