Om tjänsten
Tekniskt kundansvarig ”TAM” med ansvar för ett antal av CAG:s kunder. Rollen kräver, förutom tekniskt kunnande en god social förmåga. Du ingår i Application Services-teamet där också t.ex. administration och vidareutveckling av klientapplikationer hanteras (ex. MS Azure/MS365-plattformen, InTune-lösningar, OKTA etc…) och 2nd-/3rd level support vid svårare supportärenden.
Dina arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet i relation till kunderna innebär att förstå kundernas behov, föreslå rätt tekniska lösningar och leda förändring (både genom egen insats och via övriga tekniker/specialister inom CAG).
• Förbereda och hålla kundmöten, både operativa och mer strategiska forum.
• Genomföra förändringsarbete (ofta i projektform) i kundernas IT-miljöer
• Genomföra analys och tillsammans med övriga arkitekter och specialister ta fram tekniska lösningsförslag på identifierade förändringsbehov hos kunder.
• Vara delaktig i drift, optimering och modernisering av CAG Datastöds leveransplattform
(t.ex. Office365-plattformen, klientadministration, automation, klientsäkerhet…).
• Proaktivt föreslå förbättringar i kunders IT-miljöer.
• Delaktighet i affärsutveckling och framtagning av nya produkter och tjänster.
• Att stötta samtliga team inom företaget då kompetens efterfrågas.
• Följa upp SLA, bidra till merförsäljning och samarbeta med den kommersiellt ansvariga (KAM’en) för respektive kund.
• Assistera i ”Operations” med att lösa 2nd- och 3rd line supportärenden.
Syfte
Befattningens huvudsyfte är att se till att CAG levererar enligt avtal, att våra kunder får bästa tekniska lösningar och arbetar på bästa sätt både på kort och lång sikt. Befattningen är en mycket viktig komponent i CAG Datastöds leverans och partnerskap med kunderna.
Ansvar
I ansvaret som TAM ingår att hålla sig uppdaterad på IT-utvecklingen, kundernas verksamhet och kontinuerligt och proaktivt utvärdera behov som både CAG Datastöd och kunderna har samt vad/vilka tekniska- och säkerhetsmässiga lösningar som bäst svarar upp mot dessa.
Din profil
Skallkrav:
Flera års erfarenhet som IT-tekniker, tex som Second line support, TAM eller liknande roll.
Goda kunskaper i Office 365.
Flytande svenska och engelska.
Personliga egenskaper:
Öppen och social som med erfarenhet och senioritet medverkar till ett gott samarbete mellan kollegorna i företaget, bidra till allmän informations- och kompetensspridning och att alla känner sig delaktiga och engagerade i CAG’s kundleveranser.. ?Social kompetens och trygghet att ge råd och kommunicera med personer i kundernas ledning är viktigt.
Om företaget
CAG Datastöd (CAG) levererar drift- och nätverkstjänster samt användarsupport till ett 70-tal kunder i Stockholm inom främst bank & finans, advokatfirmor och investmentbolag. Våra kunder och de branscher vi levererar till har höga krav på support, tillgänglighet och säkerhet. CAG:s flexibilitet, närhet till kunden och förståelse för deras behov gör att vi växer i antal kunder och i erbjudna tjänster vilket skapat ett behov av flera seniora tekniker med kundansvar.
I denna rekrytering så samarbetar CAG Datastöd med Recruitive. Kontakta rekryteringskonsult Christian Gerdén vid frågor christian.gerden@recruitive.se