Om tjänsten
Vår kund CAG Datastöd söker nu en IT-tekniker/Teknisk kundansvarig för anställning hos dem.
CAG är ett företag med godautvecklingsmöjligheter, där du får mycket ansvar och stor chans att påverka om du visar framfötterna. Företaget arbetar ständigt med att ha en bra teamkänsla och som ett led i detta anordnas diverse aktiviteter såsom friskvård, korpfotboll, spännande föredrag samt utlandsresa varje år. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Recruitive och urval sker löpande så ansök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Rollen har 3 huvuddelar Tekniskt kundansvar, delaktig i bolagets arkitekt-grupp, digital verksamhetsutveckling.
Rollen innebär därför att dels jobba och leda digitaliseringsprojekt hos bolagets kunder i Microsoft-miljöer, Tekniskt kundansvarig ”TAM” med ansvar för ett antal av CAG’s kunder och dels jobba med tekniska lösningar i företagsgemensamma projekt. Detta sker både enskilt och tillsammans med övriga i projektet. Rollen kräver, förutom tekniskt kunnande en god social förmåga. I rollen så kommer du också jobba i bolagets arkitektgrupp där man tar fram standarder för hur bolaget ska jobba strategiskt med sina kunder.
Du ingår i Application Services-teamet som ansvar för att klientapplikationer hanteras (MS Azure/MS365- plattformen, InTune-lösningar, OKTA etc. ). Befattningens huvudsyfte är att se till att CAG levererar enligt avtal, att deras kunder får bästa tekniska lösningar och arbetar på bästa sätt både på kort och lång sikt. Rollen är en mycket viktig komponent i CAG’s leverans och partnerskap med kunderna. I rollen ingår att hålla sig uppdaterad på IT-utvecklingen, kundernas verksamhet och kontinuerligt och proaktivt utvärdera behov som både CAG och kunderna har samt vad/vilka tekniskaoch säkerhetsmässiga lösningar som bäst svarar upp mot dessa.?
Arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet innebär att förstå kundernas behov, föreslå rätt tekniska lösningar och leda förändring (både genom egen insats och via övriga tekniker/specialister inom CAG).
• Vara CAG’s primära kontaktyta mot kunden. Dagliga supportärenden sker dock via vår centrala servicedesk.
• Förbereda och hålla kundmöten, både operativa och mer strategiska forum.
• Genomföra digitala förändringsarbete (ofta i projektform) i kundernas IT-miljöer.
• Genomföra analys och tillsammans med övriga arkitekter och specialister ta fram tekniska lösningsförslag på identifierade förändringsbehov hos kunder.
• Vara delaktig i drift, optimering och modernisering av CAG’s leveransplattform (t.ex. Office365-plattformen, klientadministration, automation, klientsäkerhet…).
• Proaktivt föreslå förbättringar i kunders IT-miljöer.
• Delaktighet i affärsutveckling och framtagning av nya produkter och tjänster.
• Att stötta samtliga team inom företaget då kompetens efterfrågas.
• Följa upp SLA, bidra till merförsäljning och samarbeta med den kommersiellt ansvariga (KAM) för respektive kund.
Din profil
Har ett gediget intresse för IT- och IT-relaterade lösningar. Du ska vara en person som älskar att ge förstklassig service och som från start till mål prioriterar kundens upplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supportera och vägleda kunderna på plats och få dem att känna sig trygga i sitt samarbete med företaget.
För att lyckas i detta arbete ser vi att du är en bra lagspelare som alltid sätter kundens behov först. Du ska vara trygg och stresstålig för att kunna guida kunden genom alla problem. Du ska kunna arbeta självgående, men också fungera som en dynamisk och flexibel lagspelare i drift- och supportteamet. Du ska även vara social, ansvarstagande och uppvisa ett stort engagemang för varje uppgift du ställs inför.
Vi ser gärna att du har:
– Varit med och drivit digitaliseringsprojekt tidigare
– IT-relaterad eftergymnasial utbildning.
– Minst 3 års erfarenhet från IT-branschen
– Du behöver kunna svenska och engelska flytande då du kommer att kommunicera på dessa språk i din roll
Vi vill att du har arbetat med och har god kompetens inom följande tekniker:
– Avancerad implementation och administration av Microsoft Windows-miljöer
– Avancerad implementation och administration av Office 365
– Goda kunskaper kring nätverk
– Erfarenhet av att arbeta i olika moln-plattformar, såsom Azure, AWS, m fl.
Om företaget
C.A.G Datastöd levererar drift- och nätverkstjänster samt användarsupport till ett 70-tal kunder i Stockholm inom främst bank & finans, advokatfirmor och investmentbolag. Deras kunder och de branscher de levererar till har höga krav på support, tillgänglighet och säkerhet. CAG’s flexibilitet, närhet till kunden och förståelse för deras behov gör att de växer i antal kunder och i erbjudna tjänster vilket skapat ett behov av flera medarbetare med känsla för kundansvar och dokumenterat tekniskt kunnande.